۰
plusresetminus
مدیر کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری: گسترش فرهنگ مصرف کالاهای داخلی، سرمایه گذاری در تولید، بهبود استانداردهای کیفیت کالا و رشد بهره وری در کشاورزی از جمله عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی است.
افتتاح 36 پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر 240 میلیارد ریال در استان چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز، رستم غیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: بخش کشاورزی بخش گسترده ای با فعالیتهای متنوعی در دو جهت تامین غذا و سلامت غذا است.

غیبی با اشاره به تاکیدات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص تقویت اقتصاد و رهایی از وابستگی و اقتصاد مقاومتی بیان داشت: گسترش فرهنگ مصرف کالاهای داخلی، سرمایه گذاری در تولید، بهبود استانداردهای کیفیت کالا و رشد بهره وری در کشاورزی از جمله عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: عمده فعالیتهای جهاد کشاورزی در حوزه های تجهیز و نوسازی اراضی، پوشش و بهسازی انهار، آبیاری تحت فشار، دامپزشکی دام و طیور، عملیات صنایع تبدیلی تکمیلی در کشاورزی و عملیات خاکی آبی در اراضی است.

غیبی افزود: در حوزه عملیات آموزشی، ترویجی و تحقیقاتی سه رکن اساسی اطلاع رسانی، آگاهی رسانی و به روز رسانی روش های نوین کشاورزی در خصوص افزایش محصولات زراعی و باغی مد نظر است.

وی حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، تهیه کود، بذر و سم و دام و علوفه مورد نیاز، تضمین خرید محصولات باغی و دامی، ایجاد اشتغال از طریق تولید و سرمایه گذاری، ارائه خدمات بیمه محصولات کشاورزی و ارائه خدمات مشاوره ای به بهره برداران و تهیه و تدارک ادوات و ماشین آلات کشاورزی را از جمله فعالیتهای جهاد کشاورزی استان برشمرد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: در طول هفته جهاد کشاورزی ۳۶پروژه دربخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال در استان افتتاح می شود.

غیبی خاطرنشان کرد: ۲۰ روستا و ۳۸۹ خانوار از مزایای این طرح ها بهره مند و زمینه اشتغال ۱۸۶ نفر به طور مستقیم و ۳۳۲ نفر به طور غیرمستقیم فراهم می شود.

غیبی افزود: این طرح ها دربخش های آب وخاک، بهبود تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، صنایع تبدیلی تکمیلی کشاورزی، شیلات و امور آبزیان می باشد.

انتهای پیام/
مرجع : بام ایران خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۳۹:۰۰

29 Dec 2019